Webfee is een eenmanszaak gevestigd aan de Louise de Colignysingel 27, 8262EM te Kampen en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 82812322. Webfee is een communicatieadviesbureau. De activiteiten zijn: Het adviseren aan ZZP’ers en verenigingen op het gebied van marketing en communicatie. Ook geeft Webfee trainingen op het gebied van Marketing Communicatie.
Om een adviesopdracht, de opdracht voor het maken van content in de vorm van een website en/of social media of training voor beide partijen zo goed mogelijk te laten verlopen, is het belangrijk vooraf duidelijke afspraken met elkaar te maken. Deze afspraken vind je terug in deze algemene voorwaarden. Wij hebben ons best gedaan dit document zo duidelijk mogelijk te schrijven. Zijn de voorwaarden (op onderdelen) toch onduidelijk? Neem dan contact op met Susan van Gemeren via info@webfee.nl.
Begrippen
In deze algemene voorwaarden wordt bedoeld met:
Webfee: de opdrachtnemer die diensten op het gebied van communicatie en marketing aanbiedt en daarmee de gebruiker van deze algemene voorwaarden.
Opdracht: de dienst die door Webfee geleverd wordt en waarvoor een overeenkomst gesloten wordt.
Deelnemer: de persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (zakelijke klant) die deelneemt aan een programma, traject of training, ook als hij/zij niet zelf de opdrachtgever is.
Opdrachtgever: de partij, die doorgaans handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, die aan opdrachtnemer opdracht heeft gegeven tot het verrichten van werkzaamheden.
Consument: de persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf (particuliere klant).
Schriftelijk: zowel traditionele schriftelijke communicatie als digitale communicatie zoals
e-mail.
Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte, opdracht en overeenkomst waarop Webfee deze algemene voorwaarden van toepassing heeft verklaard.
2. Omdat deze algemene voorwaarden speciaal geschreven zijn voor de diensten die Webfee biedt, zijn eventueel door deelnemer gehanteerde algemene voorwaarden, hoe dan ook genaamd, niet van toepassing.
3. Wanneer deelnemer akkoord gaat met een aanbod van Webfee, gaat Webfee ervan uit dat deelnemer kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord is met de inhoud ervan.
4. Afwijkingen van en aanvullingen op deze algemene voorwaarden gelden alleen als deze door Webfee uitdrukkelijk én schriftelijk zijn geaccepteerd.
5. Deze algemene voorwaarden gelden ook voor aanvullende opdrachten of eventueel toekomstige opdrachten.
6. Omdat omstandigheden kunnen wijzigen, heeft Webfee het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen. Webfee zal haar best doen deelnemer hierover vooraf te informeren.
7. Wanneer een bepaling uit deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijkt, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen zullen dan in onderling overleg een nieuwe afspraak maken ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling. Daarbij wordt zoveel mogelijk aangesloten bij het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling.
8. In het geval de inhoud van deze algemene voorwaarden in strijd is met een tussen Webfee en opdrachtgever gesloten overeenkomst, heeft de inhoud van die overeenkomst voorrang op deze algemene voorwaarden.
Aanbod/offerte
1. Alle aanbiedingen en offertes van Webfee zijn vrijblijvend tenzij in het aanbod of de offerte een geldigheidstermijn is opgenomen.
2. Omdat fouten maken menselijk is, kan Webfee niet gehouden worden aan kennelijke vergissingen of verschrijvingen in het aanbod of de offerte of programmeer en/of typefouten op de website en social mediakanalen.
3. Alle genoemde prijzen zijn vrij van BTW, tenzij dit er apart bij vermeld staat.
4. Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.
5. Zonder de juiste gegevens, kan Webfee geen passende offerte maken. Deelnemer zorgt er dan ook voor dat de gegevens die zij aan Webfee verstrekt, juist, volledig en actueel zijn.
6. De inhoud van de overeenkomst bestaat uitsluitend uit de diensten die in het aanbod of de offerte zijn omschreven.
7. Een samengestelde offerte geldt als één geheel. Dit betekent dat wanneer deelnemer slechts een deel van de offerte aanvaardt, Webfee niet verplicht is dat gedeelte van de opdracht uit te voeren tegen een overeenkomstig deel van de prijs. Webfee heeft in dat geval het recht een nieuwe offerte te maken.
Totstandkoming van de overeenkomst
1. Om een coachingstraject of adviesopdracht te kunnen volgen, sluiten Webfee en deelnemer een overeenkomst. Deze overeenkomst komt tot stand doordat:
a. opdrachtgever schriftelijk akkoord gaat met een offerte of prijsopgave van Webfee;
b. deelnemer digitaal akkoord gaat met het aanbod van Webfee door het programma of het traject van haar keuze op de website aan te geven en de inschrijving af te ronden. Pas na ontvangst van een bevestigingsmail is de inschrijving definitief.
c. Webfee een mondelinge aanvaarding, schriftelijk aan deelnemer bevestigt.
2. Om het voor beide partijen werkbaar te houden, gaat deelnemer ermee akkoord dat voor communicatie gebruik gemaakt mag worden van alle op dit moment gebruikelijke communicatiemiddelen, in het bijzonder communicatiemiddelen die gebruik maken van een internetverbinding.
Algemene voorwaarden van contractpartners en/of derden
1. Webfee aanvaardt slechts de toepasselijkheid van algemene voorwaarden van contractpartners en / of derden als deze uitdrukkelijk en schriftelijk worden overeengekomen.
2. Eventuele toepasselijkheid van vorengenoemde algemene voorwaarden laten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van Webfee onverlet. De algemene voorwaarden van Webfee prevaleren.
3. Algemene voorwaarden worden slechts door Webfee aanvaard onder bovengenoemde condities en vinden slechts toepassing op de daarvoor bestemde transactie. Latere transacties zullen niet automatisch wederom afgehandeld worden via die inkoopvoorwaarden.
Uitvoering van de opdracht
Met het sluiten van de overeenkomst gaan we beide een aantal verplichtingen aan en hebben we ook beide een aantal rechten:
1. Webfee gaat met het sluiten van de overeenkomst een inspanningsverplichting aan. Dit betekent dat Webfee haar kennis, ervaring en tools naar beste inzicht, eer en geweten in zal zetten om deelnemer zo goed mogelijk te begeleiden. Webfee kan echter niet garanderen dat deelnemer het gewenste resultaat bereikt en/of in staat is het geleerde in de praktijk te brengen. Dit laatste is mede afhankelijk van de inzet van deelnemer.
2. Om een opdracht of training succesvol te laten zijn, wordt 100% commitment van deelnemer gevraagd. Deelnemer zal dan ook alle medewerking verlenen zodat Webfee in staat is de opdracht goed uit te voeren. Tijdens een programma dient deelnemer zich te houden aan guidelines, instructies en aanwijzingen van Webfee of door haar ingeschakelde derden. In de volgende situaties heeft Webfee het recht uitvoering van de opdracht uit te stellen, deelnemer uit te sluiten van deelname of de overeenkomst te ontbinden:
a. wanneer deelnemer de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt. Voorbeelden hiervan zijn: niet of niet tijdig betalen van facturen, ongepast gedrag vertonen, niet houden aan guidelines, geen commitment tonen of zich in het algemeen niet meewerkend opstellen. Deelnemer heeft in dat geval geen recht op restitutie van (een deel van het) factuurbedrag of schadevergoeding.
3. Om tijdsverspilling te voorkomen, levert deelnemer alle informatie die noodzakelijk is voor een goede uitvoering van de opdracht, op tijd aan. Wanneer de benodigde informatie niet op tijd door Webfee is ontvangen, heeft Webfee het recht de uitvoering van de opdracht uit te stellen. Extra kosten die hierbij gemaakt worden, zijn in dat geval voor rekening van deelnemer.
4. Omdat ook wij nooit uitgeleerd zijn of omstandigheden kunnen veranderen, kunnen programma’s of onderdelen daarvan of de manier van aanbieden (offline of online) in de loop der tijd wijzigen. Dit geeft deelnemer geen recht op restitutie van (een deel) van het factuurbedrag of schadevergoeding.
5. Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt, dat wijziging van de opdracht noodzakelijk is om de opdracht goed uit te voeren, zullen partijen in onderling overleg de opdracht aanpassen.
Looptijd overeenkomst en annuleringsvoorwaarden
1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of tenzij anders is overeengekomen en loopt automatisch af aan het einde van die bepaalde tijd. De looptijd van een programma wordt vooraf duidelijk in het aanbod of de offerte gecommuniceerd.
2. De door Webfee opgegeven uitvoeringstermijnen zijn slechts een inschatting en kunnen niet als fatale termijn worden gezien. Een overschrijding van de uitvoeringstermijn levert dan ook niet automatisch verzuim op. Natuurlijk zal Webfee deelnemer op de hoogte stellen als zij verwacht een uitvoeringstermijn niet te halen.
3. Zowel Webfee als deelnemer hebben het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang, zonder tussenkomst van een rechter, te beëindigen, wanneer ten aanzien van de andere partij faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken of een verzoek tot (voorlopige) surséance van betaling of schuldsanering wordt ingediend. Deelnemer heeft in dat geval geen recht op restitutie van (een deel van) het factuurbedrag of enige vorm van schadevergoeding.
5. Annulering meot altijd schriftelijk gebeuren.
6. Voor het zonder reden verzetten van afspraken of het niet (tijdig) verschijnen op een afspraak, heeft Webfee het recht om extra kosten zoals reis- en verblijfskosten en accommodatiekosten in rekening te brengen. Webfee zal haar best doen een afspraak te verzetten maar kan niet garanderen dat dit te allen tijde mogelijk is.
Wijziging van de opdracht
1. Wijzigingen in de oorspronkelijke order, van welke aard ook, schriftelijk of mondeling door of namens de opdrachtgever aangebracht, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, worden de opdrachtgever extra in rekening gebracht.
2. Door de opdrachtgever, na het verstrekken van de opdracht, alsnog verlangde wijzigingen in de uitvoering daarvan, moeten door de opdrachtgever tijdig en schriftelijk aan Webfee ter kennis zijn gebracht. Worden de wijzigingen mondeling of per telefoon opgegeven dan is het risico voor de tenuitvoerlegging van de wijzigingen voor rekening van de opdrachtgever.
3. Aangebrachte wijzigingen en / of aanvullingen kunnen tot gevolg hebben dat de overeengekomen voltooiing van de uitvoering door Webfee wordt overschreden, hetgeen door de opdrachtgever wordt aanvaard.
Afwijkende bepalingen voor consumenten
1. Programma’s van Webfee vallen onder studiebegeleiding, vorming en onderwijs waarvoor een datum of periode afgesproken wordt. Hierdoor is het wettelijke recht van ontbinding voor consumenten niet van toepassing. De consument doet door inschrijving voor een programma afstand van het wettelijke ontbindingsrecht en heeft na aankoop dus geen bedenktijd.
2. Voor consumenten gelden de volgende afwijkende annuleringsvoorwaarden:
a. Bij annulering voor de start van een opdracht wordt vijftig procent (50%) van het offertebedrag in rekening gebracht aan de consument.
b. Bij tussentijdse beëindiging van het programma, worden zowel de werkzaamheden die door Webfee zijn verricht als de gemaakte kosten bij de consument in rekening gebracht. Hieronder vallen o.a. maar niet uitsluitend ontwikkel- en voorbereidingstijd en accommodatiekosten. De consument is bij tussentijdse beëindiging altijd minimaal vijftig procent (50%) van het offertebedrag verschuldigd.
c. Bij annulering van online programma’s waarbij de opdracht bestaat uit een levering van digitale inhoud, heeft de consument geen recht op restitutie van (een deel van) het factuurbedrag als de consument al toegang heeft gekregen tot de modules en/of deze al gedownload of geopend zijn.
Facturatie en betaling
1. Webfee factureert na afloop van de opdracht. Bij trainingen voorafgaand aan de training. Webfee heeft ook het recht om tussentijds te factureren.
2. De betalingstermijn voor facturen bedraagt dertig (30) dagen na factuurdatum, tenzij de startdatum van een programma eerder valt dan die datum.
3. Facturen dienen te worden betaald in door Webfee aangegeven valuta en op een door Webfee aangegeven betaalwijze.
4. Wanneer deelnemer niet op tijd voldoet aan haar betalingsverplichting, is deelnemer van rechtswege in verzuim. Webfee heeft dan het recht een maandelijkse rente van vijf procent (5%) in rekening te brengen.
5. Eventuele bezwaren tegen de hoogte van een factuur, schorten de betalingsverplichting niet op.
Overmacht
Het kan altijd voorkomen dat Webfee door een onverwachte gebeurtenis niet aan haar verplichtingen kan voldoen. Voor deze situaties geldt het volgende:
1. In het geval van onvoorziene omstandigheden of overmacht heeft Webfee het recht de uitvoering van de opdracht uit te stellen, te onderbreken of te annuleren. Van overmacht is naast het bepaalde in de wet en in de jurisprudentie onder andere sprake in geval van ziekte of arbeidsongeschiktheid, (technische) storingen, gebrekkige leveringen van partners van Webfee, brand, of overheidsmaatregelen waardoor de opdracht niet op een behoorlijke manier uitgevoerd kan worden.
2. In het geval een overmachtssituatie langer duurt dan dertig (30) dagen, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden, zonder schadeplichtig te zijn. Wanneer Webfeetijdens het intreden van de overmachtssituatie haar verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of zal kunnen nakomen, en aan het na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, heeft Webfee het recht voor het inmiddels nagekomen of na te komen gedeelte, een factuur te sturen aan deelnemer.
Privacyverklaring
1. Op alle diensten die Webfee biedt, is ook de privacyverklaring van Webfee van toepassing. Deze is te lezen via de website: https://wijdeblik.com/privacybeleid/.
2. De door deelnemer verstrekte persoonsgegevens zullen alleen gebruikt worden voor de doelen als omschreven in de privacyverklaring.
Intellectuele eigendomsrechten
Wij hebben veel tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van onze programma’s en daarom geldt het volgende:
1. Alle auteursrechten en overige rechten van intellectuele eigendom op afbeeldingen, video’s, teksten, tools, methodes, ideeën welke getoond of gebruikt worden tijdens een programma of welke getoond worden op de website en social mediakanalen van Webfee, berusten uitsluitend bij Webfee en mogen niet zonder vooraf gekregen toestemming van Webfee vermenigvuldigd worden of op een andere manier verspreid of getoond worden aan derden.
2. Het is deelnemer niet toegestaan om zonder vooraf gekregen toestemming van Webfee, door haar geproduceerde werken zoals (online) trainingen, websites, modules, methodes en werkboeken te exploiteren of aan derden te verstrekken.
3. Het maken van foto’s en video’s tijdens programma’s is voor deelnemer alleen voor persoonlijk gebruik toegestaan. Foto’s/video’s mogen alleen op social media gedeeld worden als hierbij een verwijzing naar Webfee (of de opdrachtgever van Webfee) vermeld wordt en het programma materiaal niet duidelijk in beeld is. Het delen van foto’s/video’s waarop mede deelnemers herkenbaar in beeld staan, is alleen toegestaan als de mededeelnemer hier vooraf toestemming voor heeft verleend.
4. Wanneer deelnemer zich niet houdt aan het bepaalde in dit artikel, dan heeft Webfee het recht haar schade te verhalen op deelnemer.
Geheimhouding
1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de opdracht van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt in ieder geval als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
2. Tijdens een programma worden er onderling (kwetsbare) verhalen gedeeld. Deelnemer zal deze verhalen vanzelfsprekend ook niet delen met derden.
3. Webfee kan situaties uit trainingen en (delen van) door Webfee gemaakte websites als voorbeeld gebruiken. Hierbij zal Webfee de privacy van deelnemer waarborgen.
4. Ervaringen van deelnemers mogen gebruikt worden voor promotionele doeleinden. Persoonsgegevens worden hierbij alleen gedeeld als deelnemer hieraf vooraf expliciet toestemming voor heeft gegeven.
Aansprakelijkheid en vrijwaring
1. Webfee is niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van de uitvoering van de opdracht, de informatie die gegeven is in de trainingen, het ontbreken daarvan of het (onjuist) toepassen van de informatie, tenzij er sprake is van een wettelijke of contractuele toerekenbare tekortkoming, opzet of grove schuld.
2. Iedere aansprakelijkheid van Webfee is beperkt tot maximaal het bedrag dat haar aansprakelijkheidsverzekering uitkeert, vermeerderd met het bedrag aan eigen risico. Als de verzekeraar niet tot uitkering over gaat of de schade niet gedekt wordt onder de verzekering, dan is de aansprakelijkheid van Webfee beperkt tot maximaal het factuurbedrag.
3. Deelname aan programma’s geschiedt uitdrukkelijk op eigen risico van deelnemer. Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor haar gezondheid, veiligheid en persoonlijke bezittingen.
4. Webfee kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die is ontstaan doordat Webfee is uitgegaan van de door deelnemer verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
5. Deelnemer blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het toepassen van de op gedane kennis tijdens een training.
6. Deelnemer vrijwaart Webfee tegen alle aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden, behalve wanneer deze schade veroorzaakt wordt door opzet of grove schuld aan de zijde van Webfee.
7. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijn, geldt voor alle vorderingen die verband houden met deze algemene voorwaarden, een verjaringstermijn van twaalf (12) maanden.
Klachten
We gaan er niet vanuit maar in het geval je ontevreden bent, geldt de volgende klachtenregeling:
1. Als deelnemer niet tevreden is over de dienstverlening van Webfee of een klacht heeft over de uitvoering van de opdracht, dient deelnemer dit zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen na het ontstaan van de klacht, volledig en duidelijk omschreven schriftelijk te melden bij Wijdeblik.
2. Webfee zal uiterlijk binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de klacht, inhoudelijk reageren op de klacht en waar mogelijk een oplossing voorstellen.
Toepasselijk recht en forumkeuze
Bij problemen zullen we zoveel mogelijk proberen onderling tot een oplossing te komen. Lukt dit niet dan geldt het volgende:
1. Op alle door Webfee gesloten en te sluiten overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement Overijssel tenzij in de wet dwingend anders wordt bepaald. Dit geldt ook voor geschillen die slechts door één van de partijen als geschil worden gezien.
Versie augustus 2024.