Training ‘Schrijven voor chatbots en voice’ voor jou?

Je bent medewerker klantcontact, communicatieprofessional, contentspecialist, webredacteur, marketeer, copywriter of UX writer. Je schrijft misschien al dialogen voor chatbot- en voicetoepassingen. Of je wilt daarmee starten…

Hoe pak jij dit als communicatieprofessional of contentspecialist aan? Hoe zorg jij ervoor dat de klant een fijne ervaring heeft als hij zijn vraag stelt aan de chatbot? En hoe kun je een verfrissende voicedialoog maken die echt waarde levert voor de klant?

In deze training ligt de nadruk op het schrijven van relevante dialogen voor chatbot en voice: conversational design. Tijdens deze praktijkgerichte training maak je een begin met klantgerichte dialogen die je binnen je eigen organisatie kunt inzetten.

Schrijven voor chatbots en voice

Wat ga je leren?

  • Je leert alles over de meerwaarde van chatbots en voice in klantcontact

  • Wat is de rol van AI (artificial intelligence) in internetmarketing?

  • Je gaat aan de slag met conversational design in de organisatie: rollen, taken, stakeholdermanagement

  • Chat en voice – wanneer kies je voor welk kanaal?

  • De positie van de chatbot-/voiceoplossing binnen het merk (botpersona, doelgroepen)

  • Je kunt complexe materie omzetten in dialogen (communicatietechnieken)

  • Van user case naar dialoog

  • Hoe maak je een goede handover-flow (doorverbinden naar live chat)

  • Testen van dialogen

  • Hoe maak je een duidelijke briefing?

  • Verbeteren en uitbreiden van dialogen naar aanleiding van CES en NPS

Banner Training chatbots en voice bij SRM

Klantcontact gaat steeds vaker via chat. Organisaties zijn op zoek naar manieren om hun klanten en relaties de beste ervaring te geven. De ontwikkelingen gaan razendsnel en de concurrentie is hoog. Je wilt dat jouw merk zich profileert met relevante, persoonlijke en empathische dienstverlening. Chatbots en voice assistants (denk aan Google Home, Alexa en Siri) kunnen daarin een rol spelen.

Webfee verzorgt deze training voor SRM – Dé opleider in marketing en communicatie

Contact met Webfee

Webfee

Chirurgijnsgilde 10, 3813GZ Amersfoort
Tel. +31 6 538 505 41
KvK nr.: 65051297
info@webfee.nl

Gecertificeerd door