Schrijven voor Chatbot & Voice (Conversation Design)

Klantcontact gaat steeds vaker via chat. Organisaties zijn op zoek naar manieren om hun klanten en relaties de beste ervaring te geven. De ontwikkelingen gaan razendsnel en de concurrentie is hoog. Je wilt dat jouw merk zich profileert met relevante, persoonlijke en empathische dienstverlening.

Chatbots en voice assistants (denk aan Google Home, Alexa en Siri) kunnen daarin een rol spelen. Hoe pak jij dit als communicatieprofessional of contentspecialist aan? Hoe zorg jij ervoor dat de klant een fijne ervaring heeft als hij zijn vraag stelt aan de chatbot? En hoe kun je een verfrissende voicedialoog maken die echt waarde levert? In deze training ligt de nadruk op het schrijven van relevante dialogen voor chatbot en voice: conversational design. Zo ontwikkel jij meteen scripts die je binnen je eigen organisatie kunt inzetten.

Wat ga je leren

  • Je leert alles over de meerwaarde van chatbots en voice in klantcontact
  • Wat is de rol van AI (artificial intelligence) in internetmarketing?
  • Je gaat aan de slag met conversational design in de organisatie: rollen, taken, stakeholdermanagement
  • Chat en voice – wanneer kies je voor welk kanaal?
  • De positie van de chatbot-/voiceoplossing binnen het merk (botpersona, doelgroepen)
  • Je kunt complexe materie omzetten in dialogen (communicatietechnieken)
  • Van user case naar dialoog
  • Hoe maak je een goede handover-flow (doorverbinden naar live chat)
  • Testen van dialogen
  • Hoe maak je een duidelijke briefing?
  • Verbeteren en uitbreiden van dialogen naar aanleiding van CES en NPS

Voor wie

Je bent communicatieprofessional (onder andere contentspecialist, webredacteur, marketeer, copywriter of UX writer) en je wilt klantcontact in je organisatie op een hoger plan brengen door middel van chatbot- en voicetoepassingen. Daarvoor schrijf je dialogen die meerwaarde bieden en zorgen voor de beste klantervaring.

Meer weten? Lees alles over deze training bij SRM

 

Webfee verzorgt deze training voor SRM

Dé opleider in marketing en communicatie

SRM is hét opleidingsinstituut voor beginnende én ervaren online, marketing of communicatie professionals. Bij SRM blijf je gegarandeerd jouw vak vooruit.