Voor communicatieprofessionals, contentspecialisten, webredacteuren en copywriters

schrijven voor chatbots & voice

In deze training ligt de nadruk op het schrijven van relevante dialogen voor chatbot en voice: conversational design. Tijdens deze praktijkgerichte training maak je een begin met klantgerichte dialogen die je meteen binnen je eigen organisatie kunt inzetten.

Een 2-daagse training van SRM door Webfee

Je bent medewerker klantcontact, communicatieprofessional, contentspecialist, webredacteur, marketeer, copywriter of UX writer. Je schrijft misschien al dialogen voor chatbot- en voicetoepassingen. Of je wilt daarmee starten…

Hoe pak jij dit als communicatieprofessional of contentspecialist aan? Hoe zorg jij ervoor dat de klant een fijne ervaring heeft als hij zijn vraag stelt aan de chatbot? En hoe kun je een verfrissende voicedialoog maken die echt waarde levert voor de klant?

Wil jij dit mooie vak van Conversation Designer leren? Schrijf je dan nu in voor deze training via SRM

Banner Training chatbots en voice bij SRM

Programma dag 1

  • Basis en context in de organisatie (kennis, rollen, taken)
  • Persona en doelgroepen
  • Eigenschappen van de chatbot
  • Managen van verwachtingen van de klant
  • De plaats van de chatbot in de customer journey
  • Communicatietechnieken – hoe schrijf je de beste dialoog?
  • Van use case naar dialoog

Programma dag 2

  • Aan de slag met jouw use case
  • Start met de ‘Happy flow’
  • Breng het proces in kaart
  • Verbeter de dialoog
  • Test de dialoog
  • Maak een duidelijke briefing (dit is het conversatiedocument)
  • Monitor en verbeter dialogen door middel van gebruikersonderzoek

Contact met Webfee

Susan van Gemeren*

Chirurgijnsgilde 10,

3813GZ Amersfoort

Tel. +31 6 538 505 41

KvK nr.: 65051297

info@webfee.nl

* Gecertificeerd volgens de methode Karin de Galan,
dé vakopleiding voor trainers

* Stichting Post Hoger Beroeps Onderwijs Nederland